Nyhetsarkiv 2019

Konkursstatistik, nyheter och pressmeddelanden

Varje månad publicerar vi aktuell konkursstatistik i Sverige. Vill du få statistiken skickad till dig via e-post helt gratis?

Nyheter och konkursstatistik från Creditsafe

Har du frågor om våra pressmeddelanden är du välkommen att kontakta oss. Vi kan leverera statistik och faktaunderlag på Sveriges samtliga registrerade företag och privatpersoner.

• 2019-02-01
    Konkursstatistik
    Det nya året inleds med en uppgång i antalet konkurser. Under januari registrerades 488 aktiebolag i konkurs, en ökning med fem procent. Modeföretaget Best of Brands var den största konkursen både sett till omsättning och antal anställda.
  • 2019-01-02
    Konkursstatistik
    Under 2018 gick 6 178 svenska företag i graven. Det är en ökning med 11 procent jämfört med året innan. Antalet anställda som berördes av konkurserna ökade med hela 18 procent detta året – totalt drabbades 17 841 personer. Dessutom är det första gången på fem år som konkurserna nu ökar i alla tre storstadsregioner samtidigt. Störst ökning är dock i Örebro.